Nawigacja
Informacja - Plakat

Rodzicu!
Twoje dziecko ma prawo do darmowych podręczników i ćwiczeń!

Kliknij tutaj i przeczytaj plakat >>>

O G Ł O S Z E N I E

Dyrektor Zespołu Szkół im. ks. J. Siuzdaka w Wołkowyi informuje,
że uroczyste zakończenie roku szkolnego 2014/2015
odbędzie się 26 czerwca 2015 r. (piątek) o godz. 1000.

Uroczystość zostanie poprzedzona mszą świętą w kościele
parafialnym o godz. 845

Serdecznie zaprasza się rodziców na uroczystości
związane z zakończeniem roku szkolnego.

Konkurs Piosenki w Języku Obcym

11.06.2015 odbył się kolejny konkurs  sprawdzający zdolności artystyczne uczniów tym razem w zakresie śpiewu piosenek w języku obcym. Jury w składzie: P. Alina Makar, A. H. Młynarczyk, L. Różycka uważnie słuchało wokalnych występów. Zwycięzcami okazały się dwa zespoły: z klasy I szkoły podstawowej (Kułak Nikola, Mrzygłód Maja, Nynyk Aleksandra, Tudryn Wiktoria, Witkowska Antonina, Wyka Zuzanna, Bogacka Kamila) oraz z klasy II gimnazjum (Katarzyna Siuciak, Aleksandra Szumańska, Maria Piątkowska, Izabela Galant, Julia Sidorska). W kategorii solistów i duetów I miejsce zdobyła Izabela Wojtanowska, II miejsce Milena Tempińska ,II miejsce Paulina Kruczek i Aleksandra Witkowska. Organizatorami konkursu były panie uczące języków obcych: Pani Steuden, pani Makar, pani Młynarczyk. Uczestnikom gratulujemy i zachęcamy do udziału za rok!

L. Różycka

Festyn rodzinny

W dniu 07 czerwca 2015 r. odbył się festyn rodzinny w Wołkowyi.

Turniej Szachowy

11 czerwca uczniowie naszej szkoły brali udział w Turnieju Szachowym o pucha Dyrektora Szkoły w Myczkowcach. W kategorii klas I-III SP Jakub Hryniak zajął I miejsce zdobywając puchar. W kategorii dziewcząt klas IV - VI Magdalena Pasławska zajęla II miejsce, a w kategorii dziewcząt klas gimnazjalnych Joanna Pasławska zajęła II miejsce. W turnieju zadebiutowało dwóch nowych zawodników: Piotr Hryniak z klasy I SP i Szymon Wronowski z klasy II SP. Wszystkim życzymy sukcesów w kolejnych turniejach.

Zawody wędkarskie

W dniu 09 czerwca 2015 r. w Zawozie odbyły się zawody wędkarskie o puchar Wójta Gminy Solina i Wójta Gminy Baligród. Mimo wiatru, który utrudniał skuteczne zarzucenie wędki, reprezentacja naszej szkoły walczyła skutecznie. Uczniowie szkoły podstawowej w składzie; Adrian Solan z kl. II, Jakub Hryniak z klasy III i Dominik Koruc z kl. III wywalczyli I miejsce zdobywając puchar Wójtów Gminy Solina i Baligród. W kategorii indywidualnej najlepszym okazał się Adrian Solan zdobywając puchar indywidualny oraz wędkę. Gimnazjaliści w składzie: Piotr Markuc, Kamil Koncewicz i Krystian Lorenc w klasyfikacji generalnej zdobyli III miejsce.

Konkurs pięknego czytania

27.05.2015 r. odbył się w naszej szkole konkurs pięknego czytania. Wzięło w nim udział 16 uczniów ze szkoły podstawowej i 10 gimnazjalistów. Występujący prezentowali fragmenty ze swoich ulubionych książek, np. Terakowskiej, Lewisa, Sapkowskiego, Oliwiera, Orlińskiej, Collins. Komisja w składzie: p. Witold Orłowski- przewodniczący, p. Lilla Różycka, p. Anna Wójtowicz, p. Aneta Wronowska,p. Ewelina Pasławska przyznała następujące miejsca i wyróżnienia:

Szkoła podstawowa

II miejsce-Iwona Dębińska, klasa III

III miejsce-Natalia Barańska, klasa I

Wyróżnienie: Agnieszka Wójcik

Organizatorem konkursu była p. Anna Wójtowicz. Dekorację wykonali uczniowie klasy VI.  Nagrody książkowe ufundowała Rada Rodziców, a książki wybrała dla uczniów p. Lilla Różycka.

Dziękujemy wszystkim uczniom za uczestnictwo w konkursie i gratulujemy przepięknej pasji, jaką jest czytanie książek.

J. Wójtowicz

Spotkanie z leśnikiem

Dnia 2 czerwca 2015 r. uczniowie kl. II i III  SP wędrowali ścieżką przyrodniczą do najgrubszej polskiej jodły -  Lasumiła, następnego dnia  kl. 0 i I  odwiedziły Rezerwat Gołoborze. Po leśnych ścieżkach oprowadzali nas leśnicy z Nadleśnictwa Baligród. Uczniowie poznawali , obserwowali środowisko przyrodnicze i  zachwycali się jego pięknem.  Na zakończenie zostaliśmy zaproszeni na pieczenie kiełbasy przy ognisku. Dziękujemy serdecznie leśnikom i rodzicom za zorganizowanie wycieczki.

T.Wronowska

Przejazd bryczką

W pogodny, poniedziałkowy poranek 1 czerwca 2015 r. dzieci z oddziału przedszkolnego wybrały się bryczką do Górzanki. Zwiedzały zabytkowy kościół. Mierzyły objętość bardzo starych dębów, rosnących obok świątyni. Obserwowały kwitnące kwiaty na łąkach oraz spacerującego  bociana. Po powrocie do Wołkowyi Kuba Augustyn zaprosił nas na swój plac zabaw oraz pod swoją altankę, gdzie czekały smaczne niespodzianki przygotowane przez rodziców. Ponadto dzieci wędrowały po okolicznych ścieżkach spacerowych w Wołkowyi. Zmęczone, ale zadowolone wróciły do szkoły. Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za zorganizowanie tak miłego Dnia Dziecka.

T. Wronowska

Konkurs piosenki maryjnej

Nasz zespół wokalno - instrumentalny z klasy II gimnazjum znany już jest całym powiecie leskim oraz bieszczadzkim 31.05.2015 r. dziewczęta znów dały popis swoich umiejętności wokalnych śpiewając pieśń „O mój rozmarynie” w układzie trzygłosowym a capella i piękną pieśń „Dziękuję Ci Matko” na 2 głosy z akompaniamentem gitary. Jury przyznało im I MIEJSCE w kategorii zespołów gimnazjum podczas I Konkursu Piosenki Maryjnej i Patriotycznej ,który odbył się w Sanktuarium w Polańczyku. Gratulujemy! To jednak nie koniec miłych wiadomości. Dziewczęta z kl. IV, V i VI też otrzymały I MIEJSCE w kategorii zespołów II etapu edukacyjnego. Gratulacje! Dziękujemy Paniom: Agacie Steuden i Renacie Błażejewskiej za sprawowanie opieki nad młodzieżą.

L. Różycka

Warsztaty wiosenne już za nami

Program edukacji ekologicznej BdPN pt. "Zachowamy piękno i walory przyrodnicze Bieszczadów"

W dniach od 5 do 6 maja 2015 r. odbyły się warsztaty w Terenowej Stacji Edukacji Ekologicznej w Suchych Rzekach. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy 2 gimnazjum wraz z opiekunkami - p. A. Steuden i p. N. Jankowską.

Wyjazd był kontynuacją warsztatów "Zachowajmy piękno i walory przyrodnicze Bieszczadów". Ich celem jest popularyzacja i pogłębienie wiedzy z zakresu podstaw ekologii oraz wiedzy o zasobach przyrodniczych Bieszczadów i strategii ich ochrony. Pierwsze zajęcia tzw. kameralne jak również i drugie odbyły się w budynku Bieszczadzkiego Parku Narodowego w Ustrzykach Dolnych. Tam zdobywaliśmy wiedzę teoretyczną z zastosowaniem środków audiowizualnych, pomocy multimedialnych, ekspozycji muzealnych oraz innych pomocy dydaktycznych; w formie wykładów, gier, zabaw, układanek. Tematyka zajęć były następujące:

1. Wybrane zagadnienia z ekologii (blok I)
  2. Środowisko abiotyczne Bieszczadów- ocena zagrożeń i ochrona (blok I)
  3. Szata roślinna Bieszczadów- jej walory i ochrona (blok I)
  4. Fauna Bieszczadów- jej walory i ochrona (blok II)
  5. System ochrony przyrody w Bieszczadach (blok II)

Etap drugi naszego programu edukacyjnego to wiosenne warsztaty terenowe (dwudniowe). Do terenowej stacji BdPN Suche Rzeki wyjechaliśmy w celu zdobywania tym razem wiedzy praktycznej. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy we wtorek o godz. 8:00 spod szkoły w Wołkowyi, skąd wyruszyliśmy w stronę Zatwarnicy. Na miejscu byliśmy już o 9:30, gdzie czekała na nas nasza przewodniczka pani Magda Prajsner. Po rozpakowaniu się wyruszyliśmy żółtym szlakiem na Połoninę Wetlińską poprzez Przełęcz Orłowicza aż na sam szczyt Smereka (1222 m n.p.m). Wychodziliśmy ścieżką przyrodniczą Bieszczadzkiego Parku Narodowego pt.”Suche Rzeki- Smerek”, której symbolem jest szyszka jodły pospolitej. Ścieżka ta składa się z 20 przystanków, przy każdym z nich robiliśmy postój, a nasza przewodniczka przybliżała nam świat fauny i flory bliskich nam Bieszczadów. Tym razem mogliśmy skonfrontować naszą wiedzę teoretyczną w praktyce.

Pierwsze przystanki omawiają świat zwierząt zamieszkujących górski potok oraz oczko wodne. Poznaliśmy również elementy przyrody nieożywionej - skały oraz gleby, typy olszynek, rośliny lasu bukowego, sztuczny drzewostan modrzewiowo-świerkowy, śródleśne polany. Z kolei wędrując granią połonin poznaliśmy występujące tam zbiorowiska roślinne, rośliny wysokogórskie i wschodniokarpackie oraz ptaki.

Gdy wyszliśmy na szczyt, zachwycaliśmy się pięknymi, rozległymi widokami. Choć jak to w górach bywa, chłodno i wietrznie  to z samą przyjemnością spędziliśmy tu dłuższą chwilę by rozkoszować się bajecznymi górami porośniętymi lasami bukowymi, roślinnością połonin oraz wyrastającymi gdzie niegdzie nagimi ostańcami skalnymi. Niestety w końcu nadszedł czas powrotu do naszej terenowej stacji badawczej. Koniec dnia umililiśmy sobie urządzając ognisko z kiełbaskami. Po wyczerpującej trasie po górach poszliśmy spać.

Następnego dnia wstaliśmy o 7:20, a o 8:00 wyruszyliśmy nad oczko wodne i potok górski. Wyławialiśmy stamtąd różne płazy: traszki karpackie, grzebieniaste, kijanki kumaka górskiego, a także inne organizmy zamieszkujące te wody. Po porównaniu ich
i uzupełnieniu zeszytów ćwiczeń, które dostaliśmy jeszcze pierwszego dnia nadszedł czas powrotu do domu.

O godzinie 10:30 zaczęliśmy się pakować, a o 11:00 wyjechaliśmy w kierunku Wołkowyi. Godzinę później byliśmy już pod szkołą. Wyjazd nie był końcem naszych warsztatów, ponieważ jesienią odbędzie się jeszcze jedno spotkanie na wybranej przez nas ścieżce przyrodniczej Bieszczadzkiego Parku Narodowego.

Wycieczka bardzo nam się podobała i nie możemy doczekać się następnego wyjazdu. W ciągu tych dwóch dni wiele dowiedzieliśmy się o Bieszczadach, zwierzętach
i roślinach zamieszkujących naszą małą ojczyznę. Dziękujemy Paniom opiekunkom za zorganizowanie wyprawy: pani Natalii Jankowskiej, pani Bogumile Łoś oraz pani Agacie Steuden jak również naszej  przewodniczce pani Magdzie Prajsner.

N. Jankowska

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
ZS Wołkowyja 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone. Wspierane przez PHP-fusion. Tłumaczenie projektu DaRy.